poniedziałek, 25 listopada 2013

O! Tarty

Potrzebowałam coś na niezobowiązującą piątkową kolacje dla 4 osób. Padło na tarty. Nigdy nie robiłam i postanowiłam przetestować dwie wersje. Pierwsza od dawna zalegała w pliku "do zrobienia" w pełni razowa i zdrowa bo bez tłuszczu.
Druga eksperymentalna, na spodzie jaki przygotowuję do tarty rustykalnej na słodko, tyle, ze bez cukru. I to ta druga wersja wygrała jeśli chodzi o ciasto. Jeśli chodzi o farsz zdania były podzielone.
Obie zostały pochłonięte dość szybko, a gospodyni zapomniała o zdjęciach.

TARTA RUSTYKALNA WYTRAWNA Z GRUSZKĄ, NIEBIESKIM SEREM I ORZECHAMI
(2 porcje do najedzenia, 4 do przekąszenia)

Ciasto: 
inspiracja ze strony lepszysmak.wordpress.com

100 g mąki pszennej
75 g mąki pszennej razowej
110 g zimnego masła
2 łyżki jogurtu naturalnego
spora szczypta soli

Masło kroję w mniejsze kawałeczki, dodaję pozostałe składniki i szybko zarabiam ciasto. A nawet w pierwszej fazie rozdrabnia mój robot, a ja przejmuję fazę drugą i scalam wszystko w kulę. Odstawiam na 30 min do piekarnika.

Farsz:
cebula czerwona
2 gruszki
100 g sera pleśniowego
spora garść orzechów wloskich
dodałabym chętnie rozmaryn, ale jeden z gości nietrawi

Ciasto rozwałkowałam nałożyłam kolejno: cebula, gruszki pokrojone na kawałki, ser, orzechy. Boki zawinełam do środka. Do piekarnika na 40 min w 180 stopniach.

TARTA RAZOWA Z KURĄ I KURKAMI
(2 porcje do najedzenia, 4 do przekąszenia)

Ciasto: 
na-talerzu.blogspot.com

1 i 3/4 szk.mąki razowej
150 g jogurtu naturalnego
pół łyzeczki proszku do pieczenia
jajko
sól

Składniki  włożyłam do miski i zajął się nimi robot. Masa wyszła dość mało zwarta. Odłożyłam na pół godziny do lodówki. Jednak to nie polepszyło konsystencji. Wałkować się nie dało by za bardzo. Przełożyłam ciasto na formę sylikonową do tarty i łyżką maczaną w zimnej wodzie rozprowadziłam w miarę równomiernie ciasto. Podpiekłam 12 min w 200 stopniach. 

Farsz:
mięso z kurczaka
kurki (u mnie mrożone)
cebula
jogurt naturalny
jajko
sól, tymianek, przyprawa myśliwska

Kurczaka kroję na kawałki, dodaję sól, przyprawę myśliwską i smażę na patelni, następnie dodaję kurki i cebulkę pokrojoną w kostkę i chwilę duszę doprawiając przyprawami. Jajko robełtuję i mieszam z jogurtem naturalnym i przyprawami. Na ciasto wykładam farsz i zalewam jogurtem z jajkiem. Piekę do zcięcia masy czyli jakieś 15-20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz