poniedziałek, 25 listopada 2013

Fajitas

Po ostatnim meksykańskim daniu zostały tortille i świeża kolędra, więc trzeba było jakoś wykorzystać te składniki. Początkowo Fajitas było przygotowywane wyłącznie z mięsa wołowego, jednak dziś podaje się je w różnych konfiguracjach. U mnie dziś drobiowe

FAJITAS Z KURCZAKA
(2 porcje)

250 g kurczaka (u mnie mięso z udek, nie jest takie suche)
2 papryki (u mnie czerwona i żółta)
2 cebule (czerwona i biała)
tortille
1/2 limonki
sól, kolendra, kumin, wędzona papryka

Kurczaka pocięłam na paski. Przyprawy wymieszałam z sokiem z limonki i łyżką oleju, dodałam kurczaka i odstawiłam na kilka godzin do lodówki.
Następnie obsmażyłam na patelni, dodałam paprykę i cebulę. Podlałam bulionem (może być woda) i zostawiłam do podduszenia, aby papryka i cebula się zeszkliły. Taki farsz wykładałam na ciepłe tortille. 

SALSA MIESZANA

2 pomidory
1 awokado
cebulka
ząbek czosnku
1/2 limonki
oliwa
świeża kolendra

Pomidory obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę, to samo z awokado. Cebulka i czosnek drobniutko posiekałam. Wymieszałam z pozostałymi składnikami i odstawiłam aby smaki się przenikały.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz