niedziela, 19 października 2014

Pasztet drobiowo warzywny

Czasem najlepsze dania wychodzą przez przypadek. Choć penie nie każdy ma PRZYPADKIEM w lodówce smażona pierś z kurczaka, pieczonego bakłażana i pieczoną paprykę to u mnie właśnie tak było. Kurczak pozostał po Sałatce z mango, a z bakłażana i papryki miałam zrobić pastę typu Ajvar. Pasta nie powstała, bo było tyle jedzenia w lodówce, że obawiałam się, że nie przejemy. Ostatnio bardzo się pilnuję, aby nie wyrzucać jedzenia. W ten oto sposób powstał rzeczony pasztet.

PASZTET Z KURCZAKA, PIECZONYCH BAKŁAŻANÓW I PAPRYK
1 mała keksówka

mięso z kurczaka (u mnie podsmażone o objętości mniej więcej jednej piersi)
2 papryki pieczone i obrane ze skórki
1 bakłażan upieczony
sól, zioła małgosi
jajko
2 łyżki kaszy manny

Wszystko zmiksowałam blenderem, przełożyłam do silikonowej keksówki. Piekłam 45 min w 180 stopniach.
Efekt mnie cudownie zaskoczył. Muszę częściej eksperymentować z tym co mam w lodówce do produkcji pasztetów. I choć pasztet kojarzy nam się z tłuszczem i odpadkami, ten wyszedł zdrowy i chudy:) Z razowym chlebem był pyszny. I już nie trzeba było do niego dodawać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz