niedziela, 26 października 2014

Pożywna i zdrowa zupa soczewicowa

Lubię pożywne zupy, bo często to mój obiad. To jedno z nielicznych dań, które mogę zjeść w pracy ciepłe. Wszystko za sprawą termosu jaki sobie sprawiłam i był to strzał w dziesiątkę, W ten oto sposób mogę jesienią lub zimą zjeść ciepłe danie.
Druga sprawa to szybkość przygotowania. Lubię zupy które przygotowuje się szybko, niekoniecznie z półproduktów, no chyba, ze domowych. I tak zawsze mam w lodówce zawekowany bulion warzywny lub warzywno drobiowy. To podstawa większości moich zup, a nie muszę gotować wywaru co jest najbardziej czasochłonne. Wekowanie zup i wywarów jest dla mnie zbawienne, ponieważ moja zamrażarka ma zdecydowanie zbyt małe wymiary, a w sezonie jesiennym dodatkowo zapełnia się skarbami letnio-jesiennymi czyli ziołami, grzybami itp.
Oto jedna z moich ulubionych zup bo szybka, sycąca, zdrowa i pyszna.

ZUPA Z SOCZEWICY

3 marchewki
1 pietruszka
1/2 selera
cebula
szklanka czerwonej soczewicy
puszka pomidorów lub przecier
czosnek,świeży imbir-ok3 cm
sól, pieprz ziołowy, garam masala (niekoniecznie, ale miałam ochotę)
wywar warzywny

Warzywa trę na grube wiórki. Można też skorzystać z mrożonki włoszczyzny pokrojonej w paski. Na łyżce oleju podsmażam czosnek i imbir, a następnie dodaję cebulę. Smażę kilka minut a jak zacznie brązowieć dodaję starte warzywa i zalewam bulionem. Czekam do zagotowania, po czym dodaję przepłukaną soczewicę oraz przyprawy oraz pomidory. Gotuję 15 minut.

Szybkie zupy!

3 komentarze:

  1. Ooooo, nie jadłam jeszcze zupy soczewicowej, muszę wypróbować :) Dziękuję za udział w akcji SZYBKIE ZUPY!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię soczewicową, ale jeszcze nie robiłam, barek koło mojego domu ma pyszną, tanią i zawsze świeżą. Muszę raz wziąć z Ciebie wzór i sama ugotować.

    OdpowiedzUsuń