czwartek, 27 listopada 2014

Miłość ogórka i awokado

Ten związek nakryłam już latem podczas przygotowania chłodnika. Zupełnie jednak o nim zapomniałam, gdyż wydawał mi się orzeźwiający, idealny na letnie dni. Dziś jednak potrzebowałam surówki do kurczęcia. W lodówce za wiele nie było: ogórek i awokado przytulone do siebie w najciemniejszym zakątku.


SURÓWKA Z OGÓRKA I AWOKADO
2 porcje

1 długi ogórek
1/2 awokado
1 mała czerwona cebula
Świeża kolendra

Sos: 1/2 cytryny, 2 łyżki oleju rzepakowego, 1 ząbek czosnku, 1 łyżeczka syropu ryżowego (może być miód), 1/2 łyżeczki gładkiej musztard, szczypta soli

Czosnek wyciskam przez praskę lub bardzo drobno siekam. Łączę z innymi składnikami sosu dokłądnie mieszając. Zazwyczaj przygotowuję sosy w małym słoiczku. Wtedy mieszanie polega na energicznym ich potrząsaniu.
Ogórek obieram i kroję w plastry. Tak samo awokado. Cebulę w bardzo drobną kostkę. 
Warzywa polewam sosem i dodaję połowę kolendry. Odstawiam i mieszam co jakieś 5-10 min. Surówka musi nabrać mocy, czyli trochę się zamarynować, przynajmniej 30 min. Przed podaniem posypuję pozostałą kolendrą.
Następnym razem zamiast cebuli dodam papryczkę chilli, a zamiast cytryny sok z limonki. Coś mi mówi, ze będzie pysznie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz