piątek, 6 grudnia 2013

Buraki na gruzińską nutę

Podczas pobytu w Gruzji często, a nawet bardzo często spotykaliśmy połączenie orzechów włoskich z oliwą i czosnkiem z warzywami. Najczęściej z grilowanymi bakłażanami, pomidorami, ogórkami lub fasolą.
Jako, że miałam 4 upieczone buraki do zagospodarowania pomyślałam, ze spróbuję je przyrządzić w taki sposób.

BURAKI Z CZOSNKIEM I ORZECHAMI
3 porcje

4 buraki
3 ząbki czosnku
spora garść orzechów włoskich
olej (u mnie lniany ale niekoniecznie)
sól
sos z granatów do sałatek (dodałam bo miałam, mógł by być też ocet balsamino)

Buraki pokroiłam w plasterki. Czosnek zmiksowałam z orzechami i olejem. Dodałam do buraków wraz z sosem i solą. Warto wstawić chociaż na pół godziny do lodówki w celu przegryzienia smaków.
Posypałam świeżą kolendrą przed podaniem co dopełniło gruzińskiego klimatu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz